انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي .

انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي

قهوه ساز موكاپات يا كمكس

دستگاه هاي قهوه ساز انواع مختلفي دارند كه به صورت كلي به دو دسته برقي و دستي تقسيم مي شوند. اما عاملي كه ما را به خريد قهوه ساز">خريد قهوه ساز هاي دستي ترغيب مي كند، كنترل بيشتر بر روند دم كردن قهوه با آنهاست.

كنترل و نظارت بر مراحل درست كردن قهوه يكي از مهمترين فاكتورها براي داشتن قهوه اي عالي است. زيرا با كنترل كردن و انجام آزمون و خطا است كه مي توان متوجه شده چه عواملي باعث خوب يا بد شدن طعم و عطر قهوه مي شوند. كه درنهايت همه اين موارد از ما يك باريستاي حرفه اي مي سازد.

قهوه ساز كمكس:

كمكس (Chemex) قهوه سازي است كه به دو دليل توانسته است از رقيبان خود پيشي بگيرد. ظاهر جذاب و نحوه دم آوري شگفت انگيز آن اين دو عامل مهم هستند. كمكس ظاهري شبيه به ارلن ماير دارد كه پيتر شلمبوم با الهام از همين دستگاه آزمايشگاهي، اين دستگاه را طراحي و توليد كرد.

كمكس تنها قهوه سازي است كه در سال ۱۹۵۸ توسط طراحان مؤسسه فناوري ايلينوي آمريكا به عنوان يكي از بهترين اختراع هاي دنياي مدرن معرفي شد و يك نمونه از آن در موزه هنر مدرن نيويورك قرار دارد.

خريد كمكس و نحوه دم آوري قهوه با آن به روش چكه اي يا خيساندن است كه به يك فيلتر مخصوص انجام مي شود. ديگر مشخصات اين دستگاه عبارت است از:

  • روش دم آوري قهوه: با استفاده از فيلتر
  • دم كردن قهوه: پيچيده
  • ميزان آسياب قهوه: متوسط تا درشت
  • زمان دم آوري: تقريبا ۴ دقيقه
  • كنترل بر روند تهيه قهوه: دارد

اين قهوه ساز داراي وزن كمي بوده و قابل حمل مي باشد. اما از آنجايي كه از شيشه ساخته شده نمي توان آن را به هر مكاني برد.

موكاپات قهوه سازي است كه شبيه ترين عملكرد را به دستگاه هاي اسپرسوساز دارد. به همين دليل قهوه اي كه با موكاپات تهيه مي شود به قهوه اسپرسو شناخته مي شود. بنابراين قهوه موكاپات با عبور فشار آب جوش از پودر قهوه درست مي شود. در زمان خريد موكاپات اطمينان حاصل كنيد كه سوپاپ آن به درستي كار كند.

موكاپات براي اولين بار در سال ۱۹۳۳ توسط لوييجي د پونتي براي آقاي آلفونسو بيالتي به ثبت رسيد. ويژگي هاي قهوه اي كه با اين قوه ساز آماده مي شود عبارتند از:

  • روش دم آوري قهوه: با فشار بخار آب
  • دم كردن قهوه: راحت تا متوسط
  • ميزان آسياب قهوه: ريز (كمي از اسپرسو ساز درشت تر)

موكاپات هم داراي وزن كمي بوده و مي توان آن را از سركار گرفته تا تفريح و گردش با خود به همراه برد. اما نوع روگازي آن را.

source: قهوه ساز موكاپات يا كمكس


برچسب: خريد قهوه ساز , خريد كمكس , خريد موكاپات , قهوه دات كام , قهوه سار دستي , قيمت كمكس , قيمت موكاپات،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۴۵:۲۵ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :