انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي .

انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي

دستگاه اسپرسو ساز دستي

زماني كه قصد خريد دستگاه اسپرسو ساز را داريد، شايد عبارت اسپرسو ساز دستي به گوشتان بخورد؛ و تعجب كنيد كه اسپرسو ساز دستي، چه دستگاهي است. همانطور كه ميدانيد قهوه اسپرسو از عبور آب جوش با فشار زياد از بين دانه هاي قهوه كه بسيار ريز آسياب شده اند تهيه مي شود. و براي درست كردن اين قهوه بسيار پرطرفدار بايد دستگاه اسپرسو ساز داشته باشيد.

در حقيقت دستگاه اسپرسو ساز دستي در بازار وجود ندارد و تمام اين دستگاه ها برقي هستند؛ يا به صورت تمام اتوماتيك يا نيمه اتوماتيك. بنابراين نمي توان اسپرسو را به صورت دستي تهيه كرد.

اما قهوه سازي است كه ساز و كاري شبيه به اسپرسو ساز ها دارد با اين تفاوت كه با فشار زياد از بين ذرات قهوه عبور نمي كند. اين قهوه ساز موكاپات يا قهوه جوش روگازي است. با خريد موكاپات به راحتي مي توانيد قهوه اسپرسو آماده كنيد.

وكاپات كه به قهوه جوش روگازي يا اسپرسو ساز روگازي هم شناخته مي شود، قهوه سازي كوچك با طراحي هشت ظلعي است كه مكانيزم ساده اي هم دارد. اين قهوه ساز دستي از سه قسمت تشكيل شده و درست كردن قهوه با آن تماما به صورت دستي انجام مي شود. كافي است آب در مخزن زيرين و سپس پودر قهوه در سبد يا بسكت موكاپات ريخته شود.

پس به جوش آمدن آب، بخار ايجاد مي شود. بخار فشار را در محفظه پاييني افزايش داده و آب با فشار از بين دانه‌هاي قهوه عبور مي‌كند و در محفظه بالايي ريخته مي شود. ولكين فشار بخار آب در موكاپات ۲-۱ بار است اما در دستگاه هاي اسپرسو ساز اين ميزان به بيش از ۸ بار افزايش پيدا مي كند.

source: دستگاه اسپرسو ساز دستي


برچسب: اسپرسو ساز دستي , خريد اسپرسو ساز , خريد موكاپات , قهوه دات كام , قيمت اسپرسو ساز دستي , قيمت موكاپات،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۹:۰۲ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :