انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي .

انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي

ليست لوازم بار سرد

هر كافي شاپ معمولا داراي دو بخش است. بار گرم با عهده داري باريستا كه براي خريد قهوه و نوشيدن آن و انواع نوشيدني هاي گرم است. و بار سرد به سرپرستي بارتندر براي درست كردن و سِرو انواع نوشيدني هاي سرد.

كثر افراد با باريستا و بار گرم به خوبي آشنا هستند اما با بارتندر و بار سرد نه. به اين دليل كه اغلب كافه ها اين دو قسمت را يكي كرده و همه را در بار گرم قرار داده و باريستا هم مسئول بار سرد هست. درصورتي كار چندان درستي نيست.

در هر حال چه بارتندر و چه باريستا براي درست كردن همه نوشيدني هاي سرد و خنك نياز به ابزاري دارند كه به كيت (سِت) بار سرد شناخته مي شود. كيت بار سرد شامل تمام ابزاري است كه براي تهيه نوشيدني هاي خنك به آنها نياز است. ابزاري مانند:

شيكر: يكي از مهمترين ابزار كار بارتندري شيكر است. شيكر ظرفي است كه همه مواد بر اساس رسپي نوشيدني در آن ريخته مي شود و سپس با ابزار ديگر با هم تركيب مي شوند.

جيگر: اضافه كردن ميزان دقيق مواد يكي از مهمترين فاكتورهايي است كه بارتندر بايد به آن توجه كند. جيگر وسيله اي است خوش دست براي اندازه گيري مايعات كه سايزها و اندازه هاي مختلف دارد.

بار اسپون: يك قاشق بلند با بدنه مارپيچ با انتهاي صاف يا چنگال مانند است. از اين قاشق براي اعمال گارنيش روي ليوان هاي سِرو نوشيدني هاي خنك استفاده مي‌شود.

صافي: صافي ابزاري مخصوصي است كه به كمك دو فنر به شيكر وصل و از ورود پالپ به ليوان سرو جلوگير مي‌كند. صافي به شيوه اي خاص طراحي و ساخته شده است كه نيازهاي بارتندر را به خوبي پاسخ مي‌ دهد.

مادلر: مادلر وسيله اي است شبيه به هاونگ كه براي پخش كردن عطر و رايحه ميوه‌ها و گياهان در شيكر از آن استفاده مي‌شود. در واقع از مادلر براي خُرد و تركيب كردن مواد با يكديگر استفاده مي شود.

بارتندر بايد از رسپي انواع نوشيدني ‌هاي سرد اطلاع داشته باشد و آنها را به صورت حرفه ‌اي و تخصصي با يكديگر تركيب كرده و يك نوشيدني با طعم عالي را درست كند. پس براي رسيدن به امر به ابزار بالا نياز دارد.
 

برچسب: ابزار بار سرد, خريد ست بار سرد, خريد كيت بار سرد, ست بار سرد, شيكر بار سرد, قهوه دات كام, قيمت ست بار سرد, كيت بار سرد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۴:۵۵ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :