انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي .

انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي

طرز استفاده از قهوه ساز سايفون

بدون شك مي توان گفت دم كردن قهوه با انواع قهوه ساز دمي، يكي از لذت بخش ترين و جالب ترين تجربه هاي نوشيدن قهوه است. به خصوص اگر جز آن دسته از افرادي باشيد كه هر روز قهوه مي نوشيد. و قطعا قهوه ساز سايفون متفاوت ترين قهوه ساز دمي است كه مي توانيد اين تجربه را خاص تر كنيد.

با اينكه امروزه دستگاه هاي اسپرسو ساز و قهوه اسپرسو از ديگر دستگاه هاي قهوه ساز و نوشيدني هاي قهوه شناخته تر شده هستند، اما ابزار هاي عصاره گيري قهوه بسيار مدرن، جديد و عالي اي طراحي و ساخته شده اند. ابزارهايي كه به قهوه ساز هاي نسل سوم معروف هستند.

قهوه ساز دمي سايفون يا وكيوم پات قهوه ساز است كه قهوه را به روش غوطه وري (فيلتري) آماده ميكند؛ بر اساس قانون انبساط و انقباض گازها و با استفاده از فشار بخار آب و خلاء موجود درون ظرف ‌ها.  براي درك بهتر به مقالات قبلي مراجعه كنيد. هرچند كه با اطلاع از سازكار اين قهوه ساز هم مي توانيد دقيق تر با قهوه ساز سايفون آشنا شويد.

قبل از انجام هركاري بايد دان قهوه را با آسياب قهوه با درجه متوسط تا متوسط-ريز آسياب كنيد. همچنين فيلتر قهوه ساز را قبل از استفاده، حتما با آب گرم يا جوش شست و شو  دهيد تا آلودگي ها از فيلتر خارج شود. سپس مراحل زير را انجام دهيد.

  1. محفظه زيرين را بر روي پايه نگهدارنده نصب كنيد و آب را به ميزانِ دقيق درون آن بريزيد.
  2. فيلتر را در مخزن بالايي و محفظه بالايي را روي محفظه پاييني نصب كنيد.
  3. منبع حرارت يا شعله را روشن كنيد.

با خارج شدن منبع حرارتي، كم كم عصاره قهوه به مخزن زيرين ريخته مي شود. و با تمام شدن عصاره گيري مي توانيد قهوه را داخل فنجان سرو بريزيد و ميل كنيد. درست كردن قهوه با قهوه ساز دمي سايفون به همين راحتي است با اين تفاوت كه روش دم آوري قهوه با آن كاملا خاص و منحصر به فرد است. كافي است يكبار آن را امتحان كنيد.

source: طرز استفاده از قهوه ساز سايفون


برچسب: خريد قهوه ساز , خريد قهوه ساز سايفون , طرز استفاده از قهوه ساز سايفون , قهوه دات كام , قهوه ساز سايفون , قهوه ساز سايفون هريو , قيمت قهوه ساز سايفون،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۷:۴۵ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :