انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي .

انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي

فوم گيري شير

يكي از دلايل اصلي براي خريد اسپرسو ساز، آماده كردن شير فوم دار است. شير فوم دار يك ماده بسيار مهم در دنياي نوشيدني هاي قهوه است. چراكه بسياري از نوشيدني هاي قهوه با شير فوم دار تهيه مي شوند. مانند: كاپوچينو، لته، ماكياتو، موكا، … .

علاوه بر اين بعضي از افراد ممكن است به كافئين حساسيت داشته باشند، به همين دليل فارق از نوع قهوه شان، به آن شير فوم دار اضافه مي كنند. چرا شير حتما بايد فوم دار باشد؟

فوم‌ گيري‌ شير در واقع فرآيند نفوذ هوا به داخل شير است. با ورود هوا به داخل شير، هوا توسط ذرات پروتئين شير محاصره شده و نمي‌ تواند خارج شود. در نتيجه شير قوام گرفته و طعم شيريني آن را بيشتر احساس مي‌ كنيم. درصورتي كه شير معمولي خامه طور نبوده و طبيعتا با اضافه كردن اين شير به قهوه، ممكن است قهوه طعم دلچسب و خوشايندي نداشته باشد.

اما از آنجايي كه اسپرسو ساز ها معمولا قيمت بالايي دارند، برخي از افراد تمايل به خريد اين دستگاه ها ندارند. به همين دليل ما ۳ وسيله كاربري ديگر را معرفي كنيم كه براي فوم دار كردن شير عالي هستند.

كف ساز شير وسيله اي است بسيار ساده كه مخصوصا براي اين كار طراحي شده است. با كمك اين كفساز به راحتي مي توانيد انواع قهوه ها در تركيب با شير را در ۶۰ ثانيه يا كمتر، بدون نياز به اتصال آن به برق يا باتري.

كافيست شير داغ و ترجيحا پر چرب را به مقدار لازم داخل كف ساز بريزيد و دسته يا اهرم تعبيه شده بر روي آن را چندين بار پمپ كنيد (به سمت بالا و پايين حركت دهيد، البته به تندي نه آرام). سپس زماني كه شير به قوام مورد نظر رسيد، آن را به قهوه اضافه كنيد.

ابزار بعديِ مناسب اين كار، همزن هاي دستيِ خانگي هستند. در اين روش بايد شير سرد را درون ظرفي ريخته و آن را روي شعله گاز قرار دهيد. سپس در حين حرارت ديدن شير بايد با استفاده از همزن شروع به هم زدن كنيد. ي است يكبار شير فوم دار را به قهوه تان اضافه كنيد تا از طعم بسيار خوشمزه آن لذت ببريد و طرفدار آن شويد.

source: فوم گيري شير


برچسب: پيچر شير , قيمت پيچر , فوم دار كردن شير , قهوه دات كام , قيمت دستگاه كف ساز شير , قيمت همزن دستي , كف ساز شير , كف ساز شير دستي , پيچر حرفه اي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۸:۲۱ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :