انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي .

انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي

تمپ كردن قهوه

زماني كه درحال نوشيدن قهوه اسپرسو يا يكي از قهوه هايي كه با دستگاه اسپرسو ساز آماده مي شوند، هستيد، شايد ندانيد اين قهوه طي چه مراحلي از دان قهوه اي رنگ و البته جامد تبديل به قهوه مايع بسيار دلچسب شده است.

و اگر هم از اين موضوع اطلاع داشته باشيد، مي دانيد كه درست كردن قهوه اسپرسو و مشتقات آن خيلي راحت هم، نيست. در واقع تهيه اسپرسو چندين مرحله دارد و كوچكترين تغيير در هر مرحله در طعم آن تاثير بسزايي مي‌گذارد. 

هنگامي كه دان قهوه آسياب شده را درون بسكت پورتافيلتر ميريزيم، بايد شروع كنيم به انجام مرحله تمپ قهوه (tamping). كه به آن مرحله فشرده سازي قهوه هم مي گويند. در اين فرآيند دانه هاي آسياب قهوه را به هم فشرده ميكنيم . با فشرده كردن پودر قهوه، آب جوش در بين ذرات ريز قهوه حبس شده و به راحتي از بين آنها عبور نمي كند. درنتيجه آب جوش با گذر از تمام ذرات قهوه، عصاره گيري را به طور كامل انجام مي دهد.

ابزاري كه براي تمپينگ قهوه بايد از آنها استفاده كرد، تمپر و لولر هستند. با استفاده از لولر سطح پودر قهوه را درون پرتافيلتر صاف و يكدست مي كنيم و سپس با تمپر به دان هاي قهوه آسياب شده فشار وارد مي كنيم و آنها را به قرص قهوه تبديل مي كنيم.

مشكل ترين بخش اين مرحله اين است كه نيروي مناسبي را براي فشرده كردن ذرات قهوه به آنها اعمال كرد. زيرا اگر اين نيرو كم باشد، ذرات قهوه به خوبي دركنار هم قرار نمي گيرند و اب جوش خيلي راحت و سريع از پودر قهوه عبور كرده و درنهايت قهوه اي رقيق يا آبكي خواهيد داشت.

و اگر نيرو زياد باشد، اب جوش به سختي مي تواند مسيري براي خارج شدن پيدا كند و قهوه ما طعم سوختگي پيدا مي كند. بنابراين بسته به ميزان ريزي يا درشتي آسياب و نوع دستگاه اسپرسو ساز بايد به پودر قهوه فشار وارد كرد. نكته حائر اهميت اين است كه انجام صحيح تمپينگ قهوه بر روي كرماي قهوه اسپرسو هم به شدت تاثير مي گذارد.

source: تمپ كردن قهوه


برچسب: قهوه دات كام, قيمت تمپر قهوه, تمپر لولر قهوه, تمپ كردن قهوه, تمپر قهوه, انواع تمپر قهوه, تمپر قهوه فنري،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۴:۵۱ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :