انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي .

انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي

پيچر لاته آرت

زماني كه سخن از درست كردن قهوه با دستگاه اسپرسو ساز باشد، محال است حرفي از لته آرت و پيچر مخصوص آن زده نشود. به خصوص اگر طرفدار قهوه لاته باشيد. با اين حال موضوعي نيست كه همه افراد از آن اطلاع داشته باشند. حتي افرادي كه هرروز قهوه مي نوشند. پس بهتر است قبل از اينكه به معرفي پيچر بپردايم، تعريفي از لته آرت داشته باشيم تا با كاربرد اين وسيله را بهتر آشنا شويم.

لاته آرت يعني هنر تركيب كردن شير و قهوه كه در اين تكنيك باريستا با توجه به روش هاي مربوط به اين هنر، طرح ها و اشكال مختلفي را توسط شير بخار داده شده روي قهوه ايجاد مي كند.

لته آرت يك موضوع بسيار مهمي در صنعت قهوه به شمار مي آيد. به اندازه اي كه هرساله مسابقات جهاني لته آرت، در كنار ساير مسابقات دم آوري قهوه با انواع قهوه ساز ها، برگذار مي شود. حتي يكي مهمترين مواردي كه مهارت باريستا با آن مورد سنجش قرار مي گيرد، توانايي باريستا در زدن لته آرت مي باشد. اما پيچر در كدام قسمتِ اين هنر قرار دارد؟

همانطور كه در تعريف لته آرت اشاره كرديم براي ايجاد طرح هاي زيبا و متنوع نياز به شير بخار داده شده داريم. و قطعا براي فوم دار كردن شير به وسيله اي نياز داريم كه مناسب اين كار باشد. يعني هم شير را بخوبي فوم دار كند و هم بتوان به كمك آن به راحتي بر روي قهوه لاته، طرح هاي مورد نظر را ايجاد كرد.

پيچر دقيقا همين وسيله است. پيچر ظرفي شبيه به پارچ است با دهانه اي كه مخصوصِ لته آرت طراحي و ساخته شده است. علاوه بر اين در طول زمان بخار دهي دماي شير نبايد از ۷۰ درجه سانتيگراد بيشتر شود. به همين دليل جنس استيل آن به باريستا كمك مي كند كه از حرارت دادن بيش از حد شير پرهيز كند.

source: پيچر لاته آرت


برچسب: پيچر حرفه اي, پيچر لاته آرت, خريد پيچر, قهوه دات كام, پيچر ارزان قيمت, پيچر, قيمت پيچر, پيچر چيست،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۴:۳۳ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :