انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي .

انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي

اجزاي پرتافيلتر

پرتافيلتر (portafilter) كه به دسته گروپ هم شناخته مي شود يك قطعه از دستگاه هاي اسپرسوساز است كه قهوه آسياب شده براي عصاره گيري در آن قرار مي گيرد. به نوعي مي توان گفت پرتافيلتر، مخزن پودر قهوه در دستگاه هاي اسپرسو ساز مي باشد.

نحوه كاربرد اين وسيله به اين گونه است كه دسته گروپ به قسمت هدگروپ دستگاه هاي اسپرسوساز بسته و قفل مي شود تا آب با فشار زياد بتواند از ميان قهوه آسياب شده عبور كرده و عصاره گيري قهوه انجام پذيرد. و همانطور كه متوجه شديد پرتافيلتر يك قطعه از دستگاه هاي اسپرسو ساز است كه كاملا از دستگاه جدا بوده و اجزاي مخصوص به خود را دارد.

قبل از اينكه به معرفي اجزاي پرتافيلتر بپردازيم لازم است اين موضوع را عنوان كنيم كه پرتافيلترها انواع مختلفي دارند كه در مقالات قبلي مي توانيد با انواع آن آشنا شويد. در اين مقاله صرفا به معرفي اجزاي پرتافيلتر پرداخته ايم، خارج از نوع پرتافيلتر. چراكه اين اجزا در تمام دسته گروپ ها يكسان مي باشد.

حال با اين توضيح به معرفي قسمت هاي مختلف دسته گروپ مي پردازيم. پرتافيلتر ها به گونه اي طراحي شده اند تا باريستا بتواند براحتي با آن كار كرده و درنهايت عصاره گيري عالي اي از قهوه داشته باشد. به همين دليل اين وسيله خيلي ساده است و تنها از ۲ بخش دسته يا بدنه و سبد تشكيل شده است.

دسته يا بدنه: بخشي از دسته گروپ است كه در دست باريستا قرار مي گيرد و از دو قسمت تشكيل مي شود. خودِ دسته و انتهاي دسته كه محل قرار گيري سبد پرتافيلتر مي باشد. جنس دسته معمولا از پلاستيك، چوب و فلز ساخته مي شوند و انتهاي آن هميشه داراي جنسِ فلزي است.

انتهاي دسته كه محل خروج عصاره قهوه هم مي باشد داراي ظاهر متفاوتي بوده اما به طور كلي به ۳ حالت ساخته مي شود. عريان، تك نازل و دبل نازل. منظور از نازل خروجي هاي پرتافيلتر است.

سبد: قسمتي از دسته گروپ است كه دانه هاي آسياب شده قهوه در آن ريخته مي شود. اين قسمت هم مانند خودِ پرتافيلتر، قطعه اي منفصل از آن مي باشد كه به دسته جدا و متصل مي شود.

source: اجزاي پرتافيلتر


برچسب: پرتافيلتر چيست , خريد بسكت پرتافيلتر , خريد پرتافيلتر , قهوه دات كام , قيمت پرتافيلتر , اجزاي پرتافيلتر , بسكت پرتافيلتر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۵۴:۱۹ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :