انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي .

انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي

ريختن آب در قهوه ساز دمي

با اينكه دستگاه هاي اسپرسو ساز محبوبيت بيشتري در بين مردم دارند، اما متخصصان قهوه بيشتر تمايل دارند قهوه خود را با قهوه ساز هاي دمي آماده كنند نه با قهوه ساز هاي برقي. به اين دليل كه ميزان همينشيني آب با قهوه هاي آسياب شده به شدت بر روي طعم، عطر و كيفيت نهايي نوشيدني قهوه تاثير گذار است. و باريستا با استفاده از قهوه ساز هاي دمي مي تواند كنترل و نظارت بسيار بيشتري بر روي اين همينشيني داشته باشد.

درصورتي كه در انواع دستگاه هاي قهوه ساز برقي از جمله اسپرسو ساز ها، باريستا فقط دكمه‌ي عصاره گيري را روشن مي كند و آنگاه اين دستگاه است كه مي‌تواند آب را با شدت يا آرامي به روي قهوه بريزد. هرچند كه كار با دستگاه اسپرسو ساز و درست كردن قهوه اسپرسو به مهارت زيادي نياز دارد، اما در اين موردِ بخصوص باريستا كنترل لازم را روي توزيع آب ندارد.

حال بعضي از باريستا ها آب جوش را به يكباره بر روي قهوه هاي آسياب شده مي ريزند و تعدادي ديگر به صورت پالسي. وليكن كدام روش درست است؟ آب جوش را بايد به چه صورت بر روي قهوه ها ريخت تا نتيجه بهتري داشته باشد؟

source: ريختن آب در قهوه ساز دمي


برچسب: انواع قهوه ساز دمي, قهوه دات كام, قهوه ساز V60, قهوه ساز خوب و ارزان, قهوه ساز دمي, قهوه ساز ساده, قهوه ساز كمكس, قيمت قهوه ساز،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۸:۴۶ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :