انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي .

انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي

تمپر مت قهوه

اگر نحوه كار يك باريستا، با دستگاه هاي اسپرسو ساز را ديده باشيد، حتما متوجه شديد كه آنها از وسيله اي به ظاهر پلاستيكي استفاده مي كنند كه شما نمي دانيد آن چيست. اين ابزاري كه ما از آن صحبت مي كنيم وسيله اي است كه تمپر قهوه بر روي آن قرار دارد و معمولا هم به رنگ مشكي است.

اين وسيله تمپر مت نام داريد و يكي از ضروري ترين ملزومات براي باريستا و هر فردي كه با دستگاه اسپرسو ساز، قهوه درست مي كند، مي باشد. براي اينكه بدانيد تمپرمت چرا انقدر مهم است، ادامه مقاله را حتما مطالعه كنيد.
اين در حالي است كه پرتافيلتر شما طي يك روز قرار است به صورت ميانگين در استفاده خانگي فشاري معادل با ۲۰۰ كيلو گرم و در استفاده صنعتي فشاري معادل ۴۵۰ كيلو گرم را تحمل كند.
تمپر مت، پد سيليكوني است كه در كنار دستگاه اسپرسو قرار مي گيرد و محل قرار گيري تمپر، پرتافيلتر و بعضا لولر مي باشد.
تمپر مت در هنگام تمپ كردن قهوه از آسيب زدن به پرتافيلتر و تمپر جلوگيري مي كند. همچين به تسلط بيشتر باريستا در هنگام تمپ كردنِ قهوه كمك مي كند.
لازم است بدانيد براي درست كردن يك قهوه اسپرسو ايده آل شما بايد ۲۰-۱۸ كيلوگرم، فشار را روي قهوه درون پرتافيلتر با استفاده از تمپر بياوريد تا مطمئن شويد كه عصاره گيري اصولي انجام مي شود.
اين اعمال فشار به مرور زمان باعث مي شود پرتافيلتر و تمپر دچار خط و خش شده و در طولاني مدت دسته و نازل پرتافيلتر و سطح زيرين تمپر آسيب ديده و از بين بروند. همچنين تمپر مت به گونه اي طراحي و ساخته شده است كه اين فشار بصورت يكنواخت به كل بستر قهوه وارد شود.
قابليت انعطاف پذيري يكي از مهمترين ويژگي هاي تمپر مت است. از ديگر مشخصات مهم تمپر مت جنس آن مي باشد. اين تمپر مت از سيليكون با درجه گريد خوراكي ساخته شده و مي توانيد اطمينان داشته باشيد كه يك تمپر مت باكيفيت و عاري از هر گونه بوي نامطبوع پلاستيك را استفاده مي كنيد.
source: تمپر مت قهوه چيست؟


برچسب: اسپرسو ساز خانگي , اسپرسو ساز نيمه صنعتي , تمپر مت , تمپر مت سيليكوني , تمپر مت قهوه , قهوه دات كام , مت تمپر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۰۰:۲۰ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :