انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي .

انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي

ابزار بارتندر

متصدي بار سرد از ابزارِ بارتندري و تجهيزات آن (مثل شيكر، …) براي رسيدن به بهترين طعم در نوشيدني استفاده مي‌ كند. نه تنها بارتندر، بلكه افرادي هم كه دوست دارند در خانه اين نوشيدني ها را آماده كنند، بايد اين ابزار را داشته باشند. تجهيزات مورد نياز براي همه اين افراد عبارت است از:

نوشيدني هايي كه در بار سرد سرو مي شوند شامل: اسموتي ها، آب ميوه هاي طبيعي، بستني، شيك، كوكتل، كرپ، دتاكس، پانچ، … مي باشد. و تمام اين نوشيدني ها رسپي و مواد تشكيل دهنده ي خاص خودشان را دارند. اما نكته اي كه بايد به آن اشاره كنيم اين است كه وسايل و تجهيزاتي كه يك بارتندر در اختيار دارد، از آنچه كه ما در اينجا برمي شماريم بيشتر است. ما فقط به معرفي ابزارهاي ابتدايي و مهمِ آنها مي پردازيم.

شيكر ابزار مهم بعدي است. شيكر در حقيقت وظيفه خنك سازي و تركيب كردن نوشيدني ها را دارد و يكي از پركاربرد ترين ابزار و لوازم بارتندري است. كاربرد آن به اين گونه است كه مواد مانند سروپ ها و آبميوه ها توسط جيگر اندازه گيري مي شوند و به همراه يخ داخل شيكر ريخته مي شوند. سپس با تكان دادن يا همان شيك كردن، يخ آنها را مخلوط كرده و مايعات را هم نيز سرد مي كند.

مادلر استوانه اي كشيده است كه كارايي شبيه به گوشت كوب دارد و از جنس چوب، پلاستيك و يا استيل مي باشد. كاربرد مادلر به اين صورت است كه موادي مانند ميوه ها و گياهان مثل نعنا را مي كوبند تا عصاره، طعم، عطر آن ها را در نوشيدني داشته باشيم.

بعد از اينكه مواد با ابزاري كه در بالا معرفي كرديم ميكس شدند بايد داخل ليوان سرو ريخته شوند اما بدون تكه هاي ميوه و گياهان. اينجاست كه صافي به كار مي آيد. صافي كه فنر فلزي كشيده شده است و عموما صفحه به يك دسته متصل مي شود بر روي دهانه شيكر قرار مي گيرد.

مواد با عبور از صافي داخل ليوان سرو مي ريزند بدون پالپ هاي ميوه اي، گياهان و يا تكه هاي يخ. هر چه فنر استرينر ريز تر باشد، صافي ريزتري به حساب مي آيد و پالپ و اجزاي جامد بيشتري را از نوشيدني را به خود جذب مي كند.

source: ابزار بارتندر


برچسب: جيگر باريستا , خريد jigger , خريد شيكر بارتندري , خريد مادلر , شيكر بار سرد , قاشق باريستا , قهوه دات كام , قيمت لوازم بار سرد , قيمت مادلر , كيت بار سرد, باريستا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۱:۰۴ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :