انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي .

انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي

تفاوت قهوه موكا و امريكانو

قهوه اسپرسو علاوه بر اينكه از محبوبيت جهاني برخوردار است، با استفاده از آن مي توان نوشديني هاي ديگر قهوه را تهيه كرد. يعني با خريد اسپرسوساز هم مي توانيد اسپرسوي مورد علاقه خودتان را آماده كنيد و هم قهوه هاي متنوع ديگري را. قهوه هايي مانند كاپوچينو، لاته، فلت وايت، ماكياتو، … و  موكا، امريكانو.

قهوه موكا يا قهوه موكاچينو يك قهوه بسيار خوشمزه اي مي باشد كه به نسبت بقيه قهوه ها از تلخي كمتري برخوردار مي باشد. اين قهوه مانند قهوه كاپوچينو و لايت از اسپرسو و شير آماده مي شود، اما در مقايسه با آنها شيرين تر مي باشد. براي آماده كرده قهوه موكا علاوه بر شير و پودر قهوه به شكلات هم نياز است.

شكلات مورد علاقه خودتان را به داخل فنجان ريخته و اجازه ميدهيد شكلات باز شده و از حالت جامد خارج شود. سپس اسپرسو را به آن اضافه كنيد. بعد از اضافه كردن اسپرسو، شير را همانطور كه براي قهوه لاته آماده مي كنيم، آماده كرده و به فنجان اسپرسو اضافه كنيد.طرز تهيه امريكانو بسيار راحت مي باشد. كافي است بعد از خريد قهوه تازه، آن را با درجه آسياب نرم تبديل به پودر قهوه كنيد و آن را به داخل پرتافيلتر بريزيد.

با كمك تمپر سطح قهوه هاي آسياب شده را صاف كرده و كمي فشرده كنيد. سپس پرتافيلتر را به قسمت هرگروپ اسپرسو ساز متصل كرده و دستگاه را روشن كنيد.بعد از آماده شدن اسپرسو، آب جوش را به آن اضافه كنيد. تقريبا به ازاي هر يك واحد عصاره قهوه، ۲ واحد آب اضافه كنيد.

نكته خيلي مهمي كه اينجا بايد رعايت كنيد اين است كه آب جوش را به داخل فنجان اسپرسو مي ريزيم نه اسپرسو را به آب جوش. براي سرو قهوه امريكانو به صورت سرد، به جاي استفاده از آب جوش از آب معمولي استفاده مي كنيم و درون فنجان قهوه را يخ مي ريزيم. 

source: تفاوت قهوه موكا و امريكانو


برچسب: قيمت اسپرسو ساز, انواع قهوه, قهوه امريكانو, خريد اسپرسوساز, طرز تهيه موكا, قهوه دات كام, قهوه موكا, اسپرسو ساز خانگي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۱:۰۰ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :