انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي .

انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي

بهترين پرتافيلتر نيكد

يك قطعه مهم از تجهيزات دستگاه هاي اسپرسو ساز، پرتافيلتر نيكد است كه به تشخيص مشكلات استخراج قهوه اسپرسو كمك مي كند. و به اسپرسو اجازه مي دهد تا مستقيما از بسكت به فنجان قهوه بريزد. چطور؟ ناودوني ها يا به اصطلاح خروجي هاي پرتافيلتر برداشته مي شوند و سبد در معرض ديد قرار مي گيرد. با اين روش شما مي توانيد كل فرآيند استخراج را تماشا كنيد.

با دسته گروپ عريان مي توان قهوه تك شات آماده كرد و در صنعت قهوه تخصصي، قهوه تك شات هميشه مهمتر است. به همين دليل برخي از باريستا ها تصميم گرفتند كه به طور كلي دهانه را از بين ببرند. بدين طريق پورتافيلتر نيكد، به يك وسيله ضروري براي هر باريستا يا فروشگاه اسپرسو فروشي با كيفيت تبديل شده است. حال سوال اين است كه آيا پرتافيلتر نيكد ايده خوبي بوده است؟

بيشترين دليلي كه براي استفاده از پورتافيلتر برهنه ذكر مي شود اين است كه به ما اجازه مي دهد در مورد يكنواختي استخراج قهوه قضاوت كنيم. در نتيجه مي توانيم اسپرسو هاي خوشمزه تر و سازگارتري درست كنيم. دهانه هاي يك دسته گروپ معمولي جهش و كانال را پنهان مي كنند، اما اين كانال ها در يك فيلتر عريان به وضوح قابل مشاهده است.

نحوه ريزش قهوه اسپرسو نهايي، باريستا را قادر مي سازد تا كيفيت استخراج را ببيند. سپس بر اساس آن مي‌توانند روي روش ‌هايي تمركز كند كه يكنواختي بيشتري ايجاد مي‌كنند. چه ميزان آسيا كردن دانه هاي قهوه با آسياب قهوه يا از طريق توزيع يكنواخت قهوه در بسكت، يا ميزان فشار وارد شده بر ذرات قهوه براي تمپ كردن آنها.

يك باريستاي باتجربه با دانه هاي قهوه تازه و يك پورتافيلتر عريان تقريبا ۵۰% كرما توليد مي كند. چرا؟ پاسخ ساده است. زيرا عصاره قهوه بعد از خروج از بسكت مستقيما وارد فنجان مي شود و با هيچ سطح ديگري برخورد نمي كند. زماني كه باريستا بر روند عصاره گيري از قهوه كنترل بيشتري دارد و مي تواند به مرور عيوب عصاره گيري خود را از بين ببرد، به مراتب قهوه اي بسيار خوشمزه تر و با عطر بيشتري تهيه مي كند. افزون بر اين همه ما به خوبي مي دانيم كه پورتافيلتر هاي معمولي به سختي تميز مي شوند.

مزيت بعدي پورتافيلتر عريان، افزايش فاصله فنجان از بسكت است كه فراهم مي كند. اين امر به ويژه در هنگام استفاده از ترازو ديجيتالي به جهت اندازه گيري عصاره قهوه مفيد است. در دسته گروپ هاي معمولي به سختي مي توان فنجان را روي ترازو، و فنجان و ترازو را زير پورتافيلتر قرار داد. اما از طرف ديگر، فاصله بيشتر ممكن است منجر به ايجاد حباب هاي ريز بر روي اسپرسو شود. در اين صورت فقط كافي است قبل از سرو فنجان، يك ضربه به فنجان بزنيد تا آن حباب ها ناپديد شوند. در انتها بايد بگويم عصاره گيري از قهوه با پرتافيلتر نيكد سخت از پورتافيلتر هاي معمولي مي باشد.

source: بهترين پرتافيلتر نيكد

 


برچسب: انواع پرتافيلتر, پرتافيلتر اسپرسوساز خانگي, پرتافيلتر خامه گير, پرتافيلتر صنعتي, پرتافيلتر نيكد, پرتافيلتر نيكد چيست, خريد پرتافيلتر, دسته گروپ نيكد, قهوه دات كام, قيمت پرتافيلتر نيكد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۳:۱۹ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :