انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي .

انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي

كلد برو خانگي

قهوه ساز كلد برو از سه مخزن (عصاره قهوه، قهوه آسيا شده با آسياب قهوه، آب) تشكيل شده است. قسمت زيرين، مخزني است كه قهوه به داخل آن ريخته مي شود. قسمت مياني، مخزن قهوه ي آسياب شده است كه فيلتر كلد برو را در انتهاي اين مخزن قرار مي دهند؛ و قسمت بالايي كه مخزن آب مي باشد و به وسيله ي يك شير به مخزن مياني وصل مي باشد.

روش دم كردن قهوه با كلد برو به اين صورت مي باشد كه ابتدا فيلتر را در مخرن مياني قرار داده و قهوه ي آسياب شده را بر روي آن مي ريزيم. سپس آب را در مخزن بالايي ريخته و شير مابين دو مخزن را باز مي كنيم و صبر مي كنيم تا عصاره گيري قهوه تمام شود. بعد از تمام شدن عصاره گيري مخزن زيرين را جدا كرده و قهوه را در فنجان مي ريزيم.

قهوه سرد و يا آيس كافي تقريبا ۵۰ سال است كه وارد صنعت قهوه شده ولي چند سال است كه توجه ها را به خود جلب كرده است. البته اين نكته را هم بايد در نظر داشت كه قهوه اي كه با كلدبرو تهيه مي شود با آيس كافي متفاوت است. زيرا در آيس كافي، قهوه اي را كه با آب جوش دم كشيده است را بر روي يخ مي ريزند، ولي در كلد برو قهوه با آب سرد يا آبِ هم دما با دماي اتاق دم آوري مي شود.

قهوه سرد به قهوه هايي گفته مي شود كه به جاي استفاده از آب گرم يا جوش براي دم كردن قهوه، از يخ يا آب سرد استفاده مي كنند. قهوه ساز كلد برو، يكي از قهوه سازهايي است كه به وسيله آن، اين نوع از قهوه را آماده مي كنند. دم آوري قهوه با آب سرد، اگرچه زمان بر مي باشد، ولي درنهايت قهوه اي كه ميل مي كنيد، يك فنجان قهوه ي شيرين و دلنشين است كه به طور كامل عصاره گيري قهوه هم انجام شده است.

source: كلد برو خانگي

 


برچسب: كلد برو خانگي, قهوه دات كام, قهوه سرد چيست, طرز تهيه كلد برو, كلد برو چيست, دستگاه كلد برو خانگي, خريد كلدبرو, قيمت دستگاه كلد برو, قهوه كلد برو،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۳۶:۱۵ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :