انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي .

انواع قهوه ساز خانگي و صنعتي

تمپر بهتر است يا لولر

لولر قهوه اسپرسو كه معمولا به عنوان ابزار توزيع يا تراز كننده قهوه شناخته مي شود وسيله اي است براي فرم دادن و پخش كردن قهوه‌ قبل از استخراج. اين ابزار به شكل استوانه‌اي طراحي مي شود و با استفاده از فشار دستي يا مكانيكي، قهوه را درون پرتافيلتر پخش ميكند. و فشار متناسبي را بر روي قهوه اعمال ميكند تا سطحي صاف و يكنواخت براي استخراج فراهم شود. در واقع لولر نقش مهمي براي اعمال فشار مناسب تمپرايجاد ميكند.
تمپر قهوه اسپرسو مربوط به ميزان فشاري است كه بر روي قهوه هاي آسياب شده، قبل از تماس آب داغ با آنها اعمال مي شود. اين فشار و زمان تماس، تأثير زيادي بر طعم و كيفيت قهوه دارد. ميزان نيروي مناسب باعث استخراج بهينه‌ي مواد محلول در قهوه مي ‌شود. اگر فشار تمپر زياد باشد، ممكن است قهوه تلخ يا بيش از حد عصاره گيري شود. در حالي كه فشار تمپر كم مي ‌تواند باعث قهوه‌ي ضعيف و غيرمطلوب شود. نيروي مناسب نيازمند تعادل بين فشار و زمان است تا بهترين عطر و طعم را به قهوه بدهد.
تمپر ها در درجه اول بر فشرده سازي و شكل دادن به قهوه آسياب شده در داخل پرتافيلتر تمركز دارند. و هدف استفاده از اين وسيله بهبود فرآيند عصاره گيري و افزايش راندمان استخراج است. اما لولر قهوه اسپرسو بر ايجاد بستر قهوه يكدست و يكنواخت قهوه هاي آسياب شده تاكيد دارد. و از ثبات در استخراج عصاره قهوه اسپرسو اطمينان حاصل ميكند.
در اصل، هم توزيع كنندگان قهوه اسپرسو و هم تمپرها نقش مهمي در فرآيند پيچيده درست كردن اسپرسو ايفا مي كنند. هر كدام عملكردهاي مشخصي را در فرآيند عصاره گيري و در نهايت كيفيت اسپرسو دم شده نقش دارند.
source: تمپر بهتر است يا لولر


برچسب: بهترين لولر قهوه, تمپر, تمپر قهوه, خريد تمپر, خريد تمپر و لولر, ست تمپر و لولر, فرق تمپر و لولر, قيمت لولر قهوه, لولر, لولر قهوه, لولر قهوه ارزان قيمت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۳:۵۱ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :